aşk...

AKİF PİRİNÇCİ


Akif Pirinçci, (d. 20 Ekim 1959, İstanbul) Türk kökenli Alman yazar. 10 yaşında ailesiyle birlikte Almanya'ya göçen Akif Pirinçci'nin ilk kitabı, 1980 yılında Tränen sind immer das Ende (Sonunda hep gözyaşı var) başlığıyla yayınlandı. Pirinçci, asıl çıkışını kedilerin baş karakter olarak seçildikleri "Felidae" romanıyla yaptı. Çalışmalarına Bonn'da devam etmektedir. ilk kitabı henüz 20 yaşında iken yayımlanmıştırTränen sind immer das Ende (Sonunda hep gözyaşı var)... Bestseller'ı olan Felidae Almanya'da yılın en iyi dedektif kitabı seçilmiştir...
iyi, hoş bir yazardır da; biraz fazla "ben felsefe biliyorum, bakın bunu da nasıl kullanıyorum" sevdası her romanında dikkat çeker. halbuki bu konuda virginia woolf ne güzel söylemiş:"felsefe bir romana yedirilmemişse, bu tümcenin altını kurşun kalemle çizebiliyorsak, güvenle diyebiliriz ki ya felsefede bir yanlışlık vardır ya da her ikisinde birden."bunun dışında hem felidae serisi, hem gövde (ki felidae serisine göre biraz daha zor okunur) iyi polisiye kitaplarıdır şahsen ben kitapları okurken betimleme kısımlarını arada atlardım ama bu yazdığımız betimlemer ve tümcelere rağmen okumamız gereken kitaplardır polisiye seviyorum diyorsanız okumama gibi bir şansınız olmamalıdır. Kesinlikle tavsiye edilir.

Tränen sind immer das Ende. Roman (1980)
Felidae. Roman (1989)
Francis. Felidae II Roman (1993)
Cave Canem. Felidae III Roman (1999)
Die Damalstür Roman (2001)
Das Duell. Felidae IV Roman (2002)
Salve Roma! Felidae V Roman (2004)
Schandtat. Ein Felidae-Roman Roman (2007) bağzı kitaplarıdır.

0 yorum:

Yorum Gönder